Thursday, August 10, 2006

ATATURK''ten son mektup..

  Siz  beni  hala  anlayamadınız
  Ve anlayamayacaksınız  çağlarca  da...
  Hep  tutturmuş  "yıl  1919"  Mayıs''ın  19''u  diyorsunuz
  Ve  eskimiş  sözlerle  beni  övüyor,  övüyorsunuz.
  Mustafa  Kemal''i  anlamak  bu  değil,
  Mustafa  Kemal  ülküsü  sadece  söz  değil.', 'Bırakın  o  altın  yaprağı  artık,
  Bırakın  rahat  etsin  anılarda  şehitler,
  Siz  bana,  neler  yaptınız  ondan  haber  verin;
  Hakkından  gelebildiniz  mi,  yokluğun,  sefaletin?
  Mustafa  Kemal''i  anlamak  yerinde  saymak  değil,
  Mustafa  Kemal  ülküsü  sadece  söz  değil.

  Bana  muştular  getirin  bir  daha
  Uygar  uluslara  eşit  yeni  buluşlardan,
  Kuru  söz  değil,  iş  istiyorum  sizden  anladınız  mı?
  Uzaya  Türk  adını  Atatürk  kapsülüyle  yazdınız  mı?
  Mustafa  Kemal''i  anlamak  avunmak  değil,
  Mustafa  Kemal  ülküsü  sadece  söz  değil.

  Hala  o  acıklı  ağıtlar  dudaklarınızda,
  Hala  oturmuş  10  Kasım''larda  bana  ağlıyorsunuz.
  Uyanın  artık  diyorum,  uyanın,  uyanın!
  Uluslar  fethine  çıkıyor  uzak  dünyaların,
  Mustafa  Kemal''i  anlamak  göz  boyamak  değil,
  Mustafa  Kemal  ülküsü  sadece  söz  değil.

  Beni  seviyorsanız  eğer  ve  anlıyorsanız;
  Laboratuvarlarda  sabahlayın,  kahvelerde  değil,
  Bilim  ağartsın  saçlarınızı,  kitaplar
  Ancak  böyle  aydınlanır  o  sonsuz  karanlıklar.
  Mustafa  Kemal''i  anlamak  ağlamak  değil,
  Mustafa  Kemal  ülküsü  sadece  söz  değil.

  Demokrasiyi  getirmiştim  size,  özgürlüğü,
  Görüyorum  ki  hala  aynı  yerdesiniz,  hiç  ilerlememiş,
  Birbirinize  düşmüşsünüz  halka  eğilmek  dururken,
  Hani  köylerde  ışık,  hani  bolluk,  hani  kaygısız  gülen?
  Mustafa  Kemal''i  anlamak  itişmek  değil,
  Mustafa  Kemal  ülküsü  sadece  söz  değil.

  Arayı  kapatmanızı  istiyorum  uygar  uluslara;
  Bilime,  sanata  varılmaz  rezil  dalkavuklarla,
  Bu  vatan,  bu  canım  vatan  sizden  çalışmak  ister,
  Paydos  övünmeye,  paydos  avunmaya,  yeter  yeter!
  Mustafa  Kemal''i  anlamak  aldatmak  değil,
  Mustafa  Kemal  ülküsü  sadece  söz  değil.

No comments: