Thursday, November 16, 2006

Mantık ve Yasallık

Bir ögrenci , logistik+organisation dersinin yazılı sınavından kalıyor.

ögrenci: siz beni cezalandırıyorsunuz. bunu hiç anlıyormusunuz? diye soruyor.

profesör de: evet tabiki. yoksa nasıl profesör olabilirdim diye cevap veriyor.

ögrenci: iyi o zaman. size birşey sormak istiyorum. eğer doğru cevabı verirseniz, ben kötü notumu alıyorum ve gidiyorum. bununla beraber eğer cevabı bilemezseniz bana iyi not vereceksiniz şeklinde bir teklifte bulunuyor.', 'profesör de: anlaşıldı tamam. sor bakalım şeklinde yanıtlıyor öğrencisini.

ögrenci: yasal olupta mantıklı olmayan nedir? mantıklı olupta yasal olmayan nedir? ne mantıklı ne de yasal olan nedir? şeklinde sorularını sıralıyor.

profesör iyice bir düsündükten sonra hiç bir cevap veremiyor. ve o ögrenciye iyi not vererek onu geçiriyor. daha sonra profesör en iyi ögrencisini çağırıyor ve aynı soruları ona soruyor.

ögrenci hemen cevap veriyor:

siz 63 yaşındasınız ve 35 yaşındaki bir bayanla evlisiniz. bu yasal ama bununla beraber mantıklı değil.

karınızın 25 yaşında bir dostu var, bu gerçi mantıklı ama yasal değil.

siz, karınızın dostuna iyi bir not veriyor ve onu geçiriyorsunuz oysaki o sınıfta kalmıştı. bu ise ne mantıklı ne de yasal.

No comments: