Thursday, November 23, 2006

KARMA FELSEFESİ – 4

ZERDÜŞTLÜK

Kadim Acem''in Zerdüşt''ünün öğretisi, günümüzde Hindistan''ın Farisileri tarafından korunmaktadır. Mezoam, bir ruhun varlığı ile insanı diğer hayvanlardan ayırmıştır. Bir ruh hürdür ve bedensizdir, maddi hiç bir şeye sahip değildir. İnsan, bu ruh yoluyla Tanrı''ya ulaşır. Jam-I Kaikhoşra şöyle der: "bedeni terk ettikten sonra, erdemli bir insan çok daha iyi bir yer ve beden edinir ve bilgeliği sürekli artar. "

KURAN

İslam etkisi altındaki İspanya, büyük bir felsefe merkeziydi. Bir İspanyol yahudisi olan Avicebron, -bir ruha inanan-Eflatun''un uzun zamandan beri unutulmuş olan öğretilerini Avrupa düşüncesine yeniden soktu. ', 'Yunan ve Roma''nın bilgilerinin neredeyse kaybolduğu Avrupa''daki karanlık çağ sırasında, yeniden doğum doktrini, Doğuda El Gazali ve El Batagni tarafından Bağdat okullarında öğretilmekteydi. Bununla beraber, Doğudaki tekrardoğuşla ilgili bilgiyi korumak için en çok çabayı bir İslam mistik tarikatı olan Sufiler göstermişlerdir. Sufilerin, İslamın ezoterik felsefesine sahip oldukları iddia edilir. Sadi, Rumi ve hafız, Acem Sufi şairlerdir. İslamın kutsal kitabı olan Kuran''dan alınan bir ayet karmayı açıklar: Allah varlıkları yaratır, ta ki O''na geri dönene dek, onları tekrar tekrar gönderir.

BATILI KARMA

Taş Devrinde Karma

İlkel uygarlıklar sık sık insan kurban etmeyi, törenlerinin bir parçası olarak içermişlerdir. Sadece bedenin kurban edildiğine, ruhun kurban olmadığına inanmaktaydılar. Bazı Kuzey Amerika ve Orta Amerika yerlileri insan kurban etmenin, bireyin karmik çemberine yardımcıolduğunu düşünmekteydiler. İngiltere''de kadim Kelt cadıcılık dini veya Wicca, en sonunda enkarnasyonu kendi dinsel inançlarına kattılar. Bu, Fransa ve İskandinavya içinde geçerliydi.

MISIR

Mısır inançlarına göre, ruhgöçü, tekrar doğuşun mekanizması olarak kabul edilir. Bir kişi öldükten sonra, ruh saflaşmış hale gelene dek 3000 yıl kadar bir hayvan olarak tekrardoğacaktır. Ancak o zaman ruhu, insan formuna dönebilir. Hermes kitabında şöyle belirtirtilir: Evrenin bir ruhundan tüm ruhlar türedi. . . Bu Ruhlardan bir çok değişen vardır, kimi daha şanslı bir hale, kimi tam tersine. Ruh biçimden biçime geçer ve hac yolculuğunun konakları, çok sayıdadır.

No comments: