Monday, November 06, 2006

KEŞKE

Bu sözcük olmasaydı eğer, herhalde insanlar çok daha mutlu olurdu! Ama ne yazık ki hayat “keşke”ler arasında geçiyor! Ne yaparsak yapalım gözümüzü arkada bırakacak bir keşke oluyor! Keşke şu işi yapsaydım,keşke başka bir şeyi seçseydim, keşke şunu söyleseydim, bunu söylemeseydim! keşke... keşke... keşke...', 'Aslında geriye dönüp bakmak öyle anlamsız ki! Ah etmek, vah etmek öyle gereksiz ki! Zamanı geri döndüremez, o güne geri gidemezsiniz! O zaman “keşke” diye dövünmenin ne anlamı var değil mi? Hayatım boyunca yaşadığım en güzel günü sorduklarında “bugün” derim. Yaşadığım an ise şu andır! Nasılsın sorusuna verdiğim cevap ise şudur “daha iyi olamazdım”. Neden? Çünkü dün geçti, asla geri gelmez! Yarın gelecek! Ama benim için ne getireceği ya da ne götüreceği belli mi? Dün de yarın da benim değil!Ama bugün benim! Şu an benim! O zaman “Yaşasın bugün”. Bir de şu sözü söylesem iyi olur: “Dün, iptal edilmiş bir çektir. Yarın, umut vaat eden bir senettir. Bugün, nakit paradır, kullanın.” Aslında en güzeli düşünmek, kararı verene kadar! Bir kararı verip uyguladın mı

“keşke meşke” demeyeceksin artık! Hayatta “iyi ki” dediklerimiz “keşke” dediklerimizden her zaman fazla olsun! Artık atalım hayatımızdan şu “keşke”leri! Attığımız her keşke bizi mutluluğa bir adım daha yaklaştıracaktır! “Keşke”leri “İyi ki”lere çevirmek için; ilk önce hayallerinizi ertelemeyin. Yaşamınıza renk katacağına inandığınız hiçbir şeyi ertelemeyin. Ruhunuzu, beyninizi geliştirecek, zenginleştirecek kültür ve sanat uğraşlarıyla olabildiğince erken tanışın. Sakın ertelemeyin. Sevmeyi, eğlenmeyi, hele hele gülmeyi asla ertelemeyin.

Gözlerime göz değmeden

Seyredebilsem doğayı

İçime sindirebilsem

O yeşilliği, maviyi keşke

Kor ateşleri elime alabilsem

Bulutları elimle dağıtabilsem

Yağmuru kuraklığa gönderebilsem

Hepsini yapabilsem keşke

Geceleri yıldızları toplasam

Onlarla sek sek oynasam

Sabah olmadan çabucak

Seyretmek için yerine takabilsem

Sonra çiçekleri kopartmadan öpebilsem keşke

Denizlerden yakamoz toplasam

Saçlarına taksam

Otları ezmeden bir kısrak gibi

Tarlalardan dörtnala sana gelsem

Gelebilsem keşke...

Dalları koparmadan salıncak kursam

Gökyüzüne uçsam...Uçsam keşke...

Çılgın aşklar yaşasam

Aşkı dostlarıma anlatsam

Sevmeyi sevilmeyi öğretebilsem

Bu rüya olmadan yaşadıklarım

Güne senin sesinle başlasam keşke......

Gerçekten enfes bir şiir! Bu şiirde yazan keşkelerin hepsini yapabiliriz aslında! Denemek gerekiyor! Dene...dene...dene...Bıkmadan usanmadan... Umarım hayatımızın bundan sonrasında keşkeleri atar yerlerine en güzel mutlulukları koyarız!

Unutma!!!

Her zaman gülümse,hatta bu acı verse bile, dudaklarından tebessüm eksik olmasın!

Her zaman ve her yerde eline geçen bütün mutluluğu yakala! En ufak bir parçasının elinden kaçmasına izin verme!

Yaşa! Her şeyden önce yaşa ve günlerini, sırf tesadüfen bu dünyaya gelmiş olduğun için laf olsun diye geçirme!

Eğer aşkı tanıyacak kadar şanslıysan bütün kalbin,ruhun ve bedeninle sev!

Ve bu dünyadan sevdiklerine “Seni seviyorum” demeden gitme. Çünkü, benim için en büyük mutsuzluk, sevgisiz bir hayat sürmektir. Bundan daha kötüsü de, bu dünyadan sevdiklerime “Seni seviyorum” diyemeden gitmektir.

No comments: