Thursday, July 27, 2006

keşkeler_iyiki’ler

teypte eski bir cohen  sarkisi :
"yolumu gözleyen bir kadini  terk ettim karsilastik  bir süre sonra ''gözlerinin feri sönmüs '' dedi bana: ''askim, ne oldu sana?''böyle gerçegi söyleyince ben de dogru söylemeye çalistim ona ''senin güzelligine ne olduysa'' dedim, ''benim gözlerime de o oldu''.', '8 - 10 dizeye sikismis hazin bir ask hikayesi...

buruk; kirilmis oyuncaklar kadar...
ve yenik; "keske"li cümleler gibi...
bu sözcügü kaç konusmanizin basina eklemisseniz onca iskalamissinizdir hayati ..
dört mevsimlik bir sene olsa ömür, "keske", onun güzüne denk gelir. hepten vazgeçmek için erkendir, telafi etmek için geç...
maglubiyetin takisidir "keske"...
kaçirilmis firsatlarin, bastirilmis  duygularin, harcanmis hayatlarin, bosa yasanmis  ya da hakkiyla yasanamamis yillarin, gecikmis itiraflarin agitidir.
çarpilip çikilmis bir kapida, yazilip yollanmamis bir mektupta, göz yumulmus  bir haksizlikta, vakit varken öpülmemis  bir elde, dilin ucuna gelip ertelenmis  bir sözdedir.
feri sönmüs  bir çift gözde ya da yitip gitmis  bir güzelligin ardindan iç çekiste...
"yolunu gözlemeseydim", "öyle demeseydim", "terk edip gitmeseydim", "en güzel yillarimi  vermeseydim" diye diye sizlanir gider.

"keske"nin panzehiri "iyi ki"dir. ilki ne kadar pisiriksa, ikinci o denli yigittir.
"keske", çogunlukla bir "ahhla kopup gelir cigerden... esefler, hayiflanmalar, yerinmeler sürükler pesinden..." iyi ki" ise, muzaffer bir "ohhla buyur; cüretiyle övünür.
"keske"li cümlelerde nasil yasanmamisligin, yarim kalmisligin o ezik tuzu kurulugu varsa, "iyi ki"lilerde de göze alabilmisligin, riske girebilmisligin, tadina varabilmisligin magrur yaralari  kanar.Okulu hiç kirmamissinizdir, sinemada öpüsmemissinizdir; dokundurtmamissinizdir kendinize, bir kez olsun gemileri yakmamissinizdir.
konusmaniz gerektiginde susmus , kosacaginiz zaman durmus ,sarilacaginiz yerde kopmussunuzdur.Bir insana, bir ise, bir davaya ömrünüzü adamissinizdir.
o insanin, o isin, o davanin, bunu hak etmedigini sezmenin hayal kirikligindadir "keske"... " simdiki aklim olsaydi " dövünmesindedir.Geriye dönüp baktiginizda, ayiplara, yasaklara, korkulara, tabulara feda edilmis , "ne derler"e kurban verilmis , son kullanma tarihi geçmis  bir yigin haz, bilinçaltindan el sallar. "keske"cilerin hayati , kasvetli bir pismanliklar mezarligidir. " iyi ki" öyle mi ya!...onda, yara bere içinde de olsa, yana yana, ama doyasiya yasamis  olmanin iç huzuru ve hakli  gururu haykirir.

" iyi ki"lerinizi toplayin bugün ve "keske"lerinizden çikartin. fazlaysa kardasiniz demektir. Aldirmayin yüreginizdeki kramplara, mahzun hatiralara... Rüzgarlarla kostunuz ya..."keske"leriniz, "iyi ki"lerden çoksa...
telafi için elinizi çabuk tutun. tutun ki, yolunuzu gözlerken terk ettiginizle bir gün yeniden karsilastiginizda siz susarken, feri sönen gözleriniz "keske" diye nemlenmesin...

can dündar

No comments: